Garancia
KELLÉKSZAVATOSSÁG:
Milyen esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával?
Felhasználó webáruházat üzemeltető cég hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg a Felhasználót a kellékszavatossági igénye alapján?
Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó kellékszavatossági igényét?
Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Felhasználó a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webáruházat üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy az Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
TERMÉKSZAVATOSSÁG:
Milyen esetben élhet Felhasználó a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Felhasználó – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg Felhasználót termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Felhasználónak kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
JÓTÁLLÁS:
Milyen esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával?
Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a webáruházat üzemeltető vállalkozás jótállásra köteles.
A jótállási kötelezettség a vállalkozást 10.000.-Ft eladási ár felett, kizárólag a151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet 1. mellékletében megjelölt új, tartós fogyasztási cikkekre kiterjedően terheli.
Felhasználót milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
A jótállás időtartama egy év. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.
Szolgáltató jótállást csak akkor vállal a termékekre, ha azok beépítése a gyártóval szerződött szakszervizben történt, hiszen a termékek megfelelő üzembe helyezése más módon nem biztosítható.
Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Felhasználót a jótállásból fakadó jogok a termék-és kellékszavatosság fejezetekben leírt jogosultságoktól függetlenül megilletik.
Szolgáltató nem tartozik jótállással, illetve szavatossággal a természetes elhasználódásból származó, továbbá olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.
Félvezetők vásárlása esetén, ha a kért típusú alkatrész nincs vagy nem, lehet beszerezni, az eladók ajánlanak katalógusból helyettesítő alkatrészt, és a vásárló dönt, hogy ezt elfogadja-e vagy sem.
A SZAVATOSSÁGI, VAGY JÓTÁLLÁSI IGÉNY ESETÉN TÖRTÉNŐ ELJÁRÁS:
Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása a rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el.
A fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával).
A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik (Ptk. 6:166. §).
Szolgáltató fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni.
A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.
Ha a vállalkozás a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót.
A vállalkozás a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.
A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze
Szavatossági, vagy jótállási igény teljes körű felülvizsgálatára abban az estben van a Szogláltatónak lehetősége, ha a Felhasználó (fogyasztó) azon berendezést is rendelkezésre bocsátja, amelybe az igény tárgyát képező, webáruházunkban vásárolt alkatrész beépítésre került.
SZERVIZ:
Szórakoztató elektronikai termékek javítását vállaljuk (kérjük előzetesen érdeklődjön, hogy a javítani kívánt berendezés javíthatóságáról).
Az átlagos javítási idő optimális esetben 2-4 munkanap. Ez az esetleges alkatrész beszerzési idő függvényében módosulhat. Aktuális javítási óradíjunk bruttó 3800 forint. A beépített alkatrészekre és az elvégzett munkára garanciát vállalunk.
Általános javítási feltételek:
A javításra átvett készülékeken csak a kért javítást végezzük el.
A javításokat típustól függően az átvétel sorrendjében végezzük el.
A javítás díja 2992 Ft + áfa, azaz 3800 Ft óránként 1/4-ed órás lebontásban; de minimum 1000 Ft + áfa, azaz 1270 Ft.
A vállalási határidőre elkészült készülékeket maximum 3 hónapig tároljuk, azután értékesítjük.
A vállalt határidőt meghaladóan 8 napig ingyenesen tároljuk, majd a tárolási díj havonta a javítási költség 5%-a.
A készülékben általunk okozott kárt megtérítjük.
Hibamegállapítási díjat nem kell fizetni, ha alkatrészhiány miatt nem tudjuk javítani a készüléket.
Hibamegállapítási díjat kell fizetni, ha a javítási költséghatár miatt a készüléket nem javíthatjuk. 1500 Ft + áfa.
Az elvégzett munkára és a panaszolt hibára 6 hónap garanciát adunk és a készüléket kipróbált állapotban adjuk át.
A garancia idő kezdete a javítás elvégzése (számla dátuma). Késedelmes átvételkor a késés idejével csökken a garanciális idő.
A garancia csak az általunk cserélt alkatrészekre vonatkozik.
A garancia érvényét veszti, ha a készüléket más szétszedi, törés ill. elemi kár (túlfeszültség) villámcsapás esetén.
Garanciát nem vállalunk olyan készülékekre, melyeket előzőleg szakszerűtlenül javítottak, vagy másik szerviz nem tudta megjavítani.